parallax background

Vibe Factory. One size.
Fits all.

Značaj edukacije javnosti o širokoj primeni gejminga u Srbiji



Analize pokazuju da je nizak nivo kompetencije roditelja jedan od polazećih problema na temu bezbednosti dece, dok se na to nadovezuje izuzetno retko motivisanje za smislenom, kvalitativnom upotrebom interneta u obrazovne svrhe i od strane nastavnika. Apsolutna prisutnost i neophodnost interneta u svim segmentima života savremenog čoveka, navodi da je za veću bezbednost dece na internetu neophodan kontinuiran rad sa svim aktivnim stranama, uz evidentno spuštanje starosne grupe dece na mlađi osnovnoškolski uzrast (7 do 9 godina).

Gejming industrija u svetu raste rapidnom brzinom. Sa ovim rastom i razvojem, raste i društvena odgovornost kompanija i potreba za edukacijom šire javnosti o benefitima gejminga uopšte. Sve navedeno sugeriše neophodnost uspostavljanja konstruktivne i dinamične komunikacije svih interesnih strana i naročito kontinuirano, proaktivno delanje. Konačni cilj je pažljiva implementacija video igara u obrazovni sistem. Samo institucionalizacijom takvog projekta, mogu se očekivati konkretni, validni rezultati.

Prvi korak u pozicioniranju gejminga kao jednog od osnovnih alata u obrazovanju je konferencija - Značaj edukacije javnosti o širokoj primeni gejminga u Srbiji, na kojoj učesnici razmenjuju iskustva i ideje, a zaključke stavljaju na raspolaganje timu imenovanom za sprovođenje prve faze pilot projekta podržanog od strane Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja.

Učesnici konferencije su predstavnici gejming studija koji se već bave edukativnim sadržajima, FDU, Akademija umetnosti, FTN, predstavnici PEGI asocijacije, kao i predstavnici Republičkog i Pokrajinskog nadležnog ministarstva, ali i stručni saradnici iz oblasti psihologije i pedagogije. Važan segment prve pripremne faze je intenzivna komunikacija sa javnošću i kroz medije, a sa posebnim akcentom na društvene mreže.

Esport je sport



Da bismo esport prihvatili kao “pravi” sport, trebalo bi da izađemo iz okvira konvencionalnog poimanja sporta, a to još uvijek nismo uspeli. Danas su evidentni pomaci u percepciji Esporta, pa od 2024.godine esportisti postaju punopravni takmičari Olimpijade.

Da li je esportista sportista, da li oni neguju zdrave stilove života i kakav primer daju mladima? Kako se postaje e sportista i da li sinergija e sporta i sporta menja definiciju pojma sporta u budućnosti?

Odgovore na ova i ostala pitanja na konferenciji Esport je sport daju: predstavnici Ministarstva sporta, Pokrajinskog sekretarijata za sport i omladinu, IESF, EEF, AEF, ugledni sportista i e sportista.

parallax background